22 Nisan 2013 Pazartesi

Hiroşima'nın Çiçekleri

Aslında nasıl anlatacağımı bilemiyorum!



Doğduğum günün geçmişinin bu kadar acı olması ve acıların hala devam ediyor olması ise beni daha çok yaralıyor.

Edita Morris kitabında kurgusal olarak bir hikayeden bahsetmiş fakat gerçeklerin anlattığından pek farklı olduğunu düşünmüyorum. Aslında hiç bir anlatım yapmadan sadece kitapta bulunan yerleri sizlerle paylaşıp hikayeyi size hissettirmeyi düşünüyordum fakat sonradan vazgeçtim. Belki sonra yaparım...

Kısaca hikayeden bahsedeyim;

Atom bombasının Hiroşima'ya atılmasının üstünden 14 yıl geçmiş...
Kiraz Çiçeklerinin tomurcaklarının yeni yeni açmaya başladığı bir zaman, Amerika'dan iş görüşmesi nedeniyle Japonya'ya gelen Amerikalı Tokyo'dan sonra Hiroşima'ya uğruyor. Yolunu sorduğu Yuka geçici kiracı aradıklarını söylüyor ve Yuka'nın kız kardeşini daha önceden aşık olduğu bir bayana benzeten Sam orada bir süre kalmaya karar veriyor.

Ve Hiroşima'ya savaşın verdiği zararı ve onun etkilerinin nasıl devam ettiğini görüyor...

Hikayeyi Yuka'nın anlatımından dinliyoruz. Kesik kesik ama akıcı bir anlatım. Özelikle onun yaşadıkları, düşüncelerini çok güzel bir şekilde yazıya dökmüş yazar. Olayların gelişimini genel olarak en baştan tahmin ediyorsunuz fakat sonuç tam olarak beklediğiniz gibi olmuyor...


Açıkçası, hikayenin üzerinizde oluşturacağı duygusal yük gerçekten çok ağır. Japonların, yaşam ve düşünce tarzlarının Amerikalıların tarzına ne kadar zıt olduğunu ama dışarıdan bakıldığında ikisinin de ortak bir çok his paylaştığını görebileceksiniz. Yuka'nın Misafirini olayları anlamasından ve o saflığının, mutluluğunun bozulmasını önlemek için göstermiş olduğu uğraş, ona duyduğu yakınlık ve arkadaşlık hepimizin çevremizde aramış olduğu duyguları eşsiz bir şekilde yansıtıyor.

Kitaba hayran kaldım, bitirdikten sonra tekrar okuyup bitirdim. İlk başta sıkıcı gibi gelen hikayenin özünü anlamaya başladığım da benim için vazgeçilmez kitaplardan biri haline geldi Hiroşima'nın Çiçekleri.

Eğer bulabilirseniz okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum...

Işığın inayeti üzerinizde olsun... :-)


2 yorum:

  1. Hiroşima'da yaşanan gerçekten içler acısı bir olaydı. Eminim orada doğup büyümek de zordur.

    Kitabında etkileyici olduğunu düşünüyorum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Yayınevinin gençlik dizisinden bir kitap, yüzeysel ama çok güzel bir kitap. Orada yaşamanın ve büyümenin nasıl bir şey olduğuna az az dokunmuş yazar.

      Hatta hikayenin içindeki bir aşk hikayesini devam kitabı olarak da yazmış. Basımda olmadığı için kitabı bulamadım, sahaflarda arıyorum.

      Dehşet verici bir güç gösterisi olduğunu düşünüyorum ben Japonya'da olanları ve umarım Dünya tarihinde böyle bir acı bir daha yaşanmaz...

      Sil