17 Haziran 2013 Pazartesi

İnsan Partisi

İnsanların yorumlarını okudukça bazen çıldırasım geliyor, bazen ise kahkahalara boğuluyorum...

Ben siyasetin temiz olanını severim, şöyle milletvekilleri Norveç'teki gibi olsun mesela asgari maaşın yarısı kadar maaş alsınlar!
Amerika'da ki mahkeme jurileri gibi olsunlar mesela, bir birlerini tanımadan ülkenin her yerinden kararlar alabilen halkın içinden olan mesleği, dini, ırkı, cinsiyeti farketmeksizin halkın seçtiği insanlar olsunlar.

Türkiye'nin demokrasisi her zaman şaibeli! Her zaman yoz! Her zaman çalmaya çırpmaya yönelik ve halkı da buna yönelten! 'Benim memurum işini bilir!' diyen bir cumhurbaşkanı vardı zamanında! Ülke yönetimi böyle olmamalı!


Aslında uzun zamandır düşündüğüm bir şey ama bir yorumu okurken kesin karar verdiğim bir düşünce, Türk insanının tamamı koyun! Büyük ihtimalle ben dahil! Kızmayın nedenini söyleyeyim, biz hep bir insanı takip etmeye programlıyız ve algımızda bunun dışına bir türlü özgürce çıkamıyor.

İnsanlar körü körüne bir adamı destekliyor ve gerisini hiç düşünmüyor...

'Niye onu destekliyorsun?'
- Dinimizi koruyor!
-Maaşlarımıza zam yaptı!
-Erzak desteği var!
-Her kış kömür yardımında bulunuyor!
.
.
.


Şimdi soruyorum bunları babasının parasıyla mı yapıyor?

Senden aldıklarıyla yapıyor be güzel vatandaş, vergi oranlarından hiç haberin var mı?
Elektriğe ödediğin paranın yarısı vergi!
Benzinin %70i vergi!
Asgari maaş hala açlık sınırının yarısı!

Şimdi başka bir parti gelse sana aynı iyilikleri yapacak. Çünkü senin paranı sana veriyor! Öyleyse niye ailesinin hiç bir mal varlığı yok iken milyarlarca dolarlık servete sahip olan! Oğlunu askere yollamayan!
Ve sadece ona gelir sağlayan insanların katlanarak devlet eliyle zengin olmasını sağlayan adamı destekliyorsun?

Başka adam mı var? Veya niye bunları söylüyorsun hangi partidensin?
Sormalarının nedeni ise mutlaka birini takip ediyor birini destekliyor olmam gerektiği düşüncesi! Arkadaş ben seni destekliyorum, onu destekliyorum, kendimi destekliyorum ama benim oyumla servetine servet katacak ve  benim üzerimden bana kafa tutacak, yattığı yerden anca karnını doyuracak adamları desteklemem!

Arkadaş partili falan değilim ben! 53 tane parti var, padişah fermanı gibi oy pusulası var aç aç bitmiyor!
Niye birini seçeyim? Hiç biri benim görüşümü desteklemiyor!

Hepsi benim için çöp!
Her birinin desteklediğim özellikleri de var! Yok desem yalan olur ama şöyle %10 üzerinde değil hiç biri!


Parti meselesi değil bu onu anlayın!
Birini desteklemek zorunda değilsiniz!
Oyunu vatandaşlık için kullan ona lafım yok ve istediğine ver! Fakat sonuçlarında senden neler gidecek onları da hesapla düşün!
Yani sadece düşün!
Öncelikle halkın menfaatini düşün! Her söylenene körü körüne inanma yoksa eğitimli bir köpekten ne farkın kalır senin!
Allah sana düşünesin, özgür iradenle hareket edebilesin diye beyin vermiş! Biraz o kafanın içindeki iki buçuk kiloluk jele kan yolla bakalım neler olacak!


1 yorum:

  1. Anlat anlat, anlayan anlamıştır zaten. Ama anlamayanlar zaten anlamak istemeyenler.

    Tekerleme gibi oldu bu da, umarım anlatabildim
    :)

    YanıtlaSil