9 Ocak 2014 Perşembe

Cemal Süreya

Cemal Süreyya'dır gerçekte adı, ama iddiayı seven bir adammış. Kaybetmiş soyadındaki bir 'y' yi.



Nazımdan sonra ilk okuduğum şiirler hep Cemal'indiler. Bir aşk o kadar güzel anlatılamaz, dizelerin de aşkın büyüklüğünü hissedersin. Sadece şiirlerini düşünmeyin sakın, okumuş olduğumuz bir çok kitabında çevirmenidir aslında o. Yeni diyarları onun sayesinde keşfedebildik.

İlk Aşk'ı okudum, sonra Üvercinka'yı ekledim okuduklarıma Afrika dahil!
Yazmam daha aşk şiiri dedi, sonra...


Ölüm geliyor aklıma birden ölüm
Bir ağacın gövdesine sarılıyorum.



Ölüyorum tanrım
Bu da oldu işte.

Her ölüm erken ölümdür
Biliyorum tanrım.

Ama, ayrıca, aldığın şu hayat
Fena değildir...

Üstü kalsın...

                                         Cemal Süreya


Anlatamadığım duyguları senin şiirlerinle anlattım çoğu zaman, hislerime tercüman oldun dilim lal olduğunda, şimdi selam olsun nur içinde yat Cemal Süreya...


Gece bitkilerinden korkuyorum,
Hayır, geceleri bitkilerden!
Gizlenirken vurulmuş ulaklara ağıttır
Bana açtığın her telefon.

İki kalp arasında en kısa yol:
Birbirine uzanmış ve zaman zaman
Ancak parmak uçlarıyla değebilen
İki kol.

An ki fıskiyesi sonsuzluğun
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.

                                         Cemal Süreya


6 yorum:

  1. sosyal medya sayesinde önemli bütün yazarlarımız şairlerimizin sözlerini ezbere bilir olduk.. bazen suyunu çıkarsalar da seviyorum böyle paylaşımları eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  2. Fakat sadece sözleriyle kalıyor hep şairleri tanımak o yüzden...

    Kimse bilmiyor şiirlerinin gerçek hallerini, derinliklerini, anlatmak istediklerini.

    Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  3. Hayatımızda hep "seni hiç bırakmayacağım"ın olduğu aşlar var olsun isteriz. Ama hep bırakılır, gidilir, eksik kalınır. Sonra da şiir yazılır, kimi kağıda döker kimi için için bir ağıt gibi yüreğine dolar söyler. Oysa sadece bırakmasındır istediği, kalsınlardır hep.
    Afrika dahil! Serkan'ın bloğunda keşfetmiştim şiiri ve çok beğenmiştim.
    Güzel paylaşımın için teşekkürler.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Keşke bırakmasalar ama bir an elini tutuyorken, bir an bırakıp el sallamaya başlamışlar 'güle güle...'

    Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonra da o güzel şiirlere ilham oluyorlar. Önemli olan negatifi pozitife çevirmek değil mi?
      Rica ederim
      :)

      Sil
  5. Haklısın, o ayrılıklar, o güzel aşklar olmasaydı biz nice eşsiz şiirden mahrum olurduk.

    İyi ki ayrılmışlar :P

    :D

    YanıtlaSil