5 Kasım 2014 Çarşamba

Sevme Dersi

Sevmek!


Kelime olarak ne kadar basit bir oluşum aslında. Fakat iş o kelimenin anlamına gelince dünyalar değişiyor, zaman duruyor, evrenler parçalanıyor ve bu durum kişiden kişiye göre değişiyor. Kimisi için bir çok anlam ifade ederken diğeri için bir hiç, bir başkası ise sevmek deyince sadece geçmişin yaşanmışlıkların da kaybolup gidiyor. Sadece gelecekteki sevmek eylemini de düşünenler çıkıyor arada.

Kimse anı sevmiyor, o anda sevmesi gerekeni sevmiyor. Sadece arada bilinçsizce sıkışmışlık var kalplerimizde. Ölü Ozanlar Derneğinde 'Carpe Diem!' diye söylüyordu, 'Anı Yakalamak!' anlamına geliyordu o sözcük ve maalesef bizim hiç bir zaman yapamadığımız bir olgu.


Arkadaşlarım bazen sevili edinmem yönünde söylemlerde bulunurlar, ah eskiden olsa bende çok isterdim zaten... Son yıllarda anladım ki ben birisiyle tanışma, buluşma ve çıkma olaylarını anlamıyorum. Yapamıyorum, beceremiyorum, elimden gelmiyor sanki! Artık olay öyle bir korku kısmına girmiş ki bir yanlış yapsam anında topuklarım gibi hissediyorum.

Farkına vardığım da tam bu durum işte anı yaşamayıp, yapacaklarımın üzerine aşırı odaklanıp bütün büyüyü bozmak. Hatta o kadar kayboluyorum ki bazen hiç konuşmadığımı fark ediyorum. Ve o güzel geçen zamanların ardında bir başıma kaldığımda Erol Evgin'in şarkısında söylediği gibi 'Seni düşündüm dün akşam yine, sonsuz bir umut doldu içime. Birde kendimi düşündüm sonra bir garip duygu çöktü omzuma.' dizeleri geliyor. İşte öyle bir şey! diyerek ne mutlu ne mutsuz arafta kalmış duruyorum.



Hoşlandığıma  hep her şeyi itiraf edip bu gönül yükünden kurtulma eğilimim vardır benim, nasılsa batıracağım ya yap kurtul mantığı sanırım. İşte bu yüzden hep istemişimdir bir 'Introduction to Fall in Love 101' başlıklı bir ders olsa ve alsam. Olsa ne güzel olurdu hani :-)




10 yorum:

  1. Belki büyü bozulacak diye kaçmak istiyorsun.
    O an öyle kalsın diye, hiç bozulmadan??!?!?

    Bilinçaltının tuhaf yolları var kendini anlatmak için bizlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel olur zamanın o parçasında takılı kalsam :-)

      Kesinlikle bilinçaltımızın oyunları, geçmişte yaşanıp yer edenlerin istemsizce ortaya çıkması ve bizim farkına bile varmamamız...

      Sil
  2. İnsan ne garip aşk olmak ve sevmek kavramı farklıdır bir yiycegi severseniz annenizi seversiniz kardeşlerinizi arkadaşlarınızı seversiniz masumdur bir kere sevmek aşk ben aşka masum demem çünkü Aşk bir esaretliktir tutsaklıktır insanları birbirine baglar aşk yakıp yıkar savurur herşeyi unuturur aşk oldugun kişiden başka bir şeyi görmez kusura bakma benim fikrim tamamen bunlar benim düşüncem hata yapmaktan bahsediyorsun sen aşkta mantık arıyorsun sevgi ve aşk da elbette ayrılıklar kavgalar olur ama bir farkla aşk ta onsuz yapamadıgın için kaçmak istesen bile yapamasın dayanamadıgın noktaya geldiginde bile kaçamasın aşk kaçabilicegin bir şey degil beceremiyorum diyorsun büyü diyorsun aşka kapıldıgın zaman büyü seni etkisi altına alır en fazla onu kaybetmekten korkarsın diger şeyler uçup gider çünkü An'a kapılırsın sen hiç aşkından gözü kör oldu gözü bir şeyi görmüyor lafını duymadınmı Aşkın büyüsü vardır seni etkisi altına alır ve sadece onu görür ve duyarsın dedigim gibi ben aşk olmadım ama çevremde ailemde aşk ve evlenen insan çok sana diycegim aşk yanında acıyı da getirir ama sen o acıyı bile seversin aşk olsun da acısını da çekiyim dersin aşk oldugun zaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Aşk, bile bile tutsaklıktır." sözüyle parfüm reklamı vardı. Doğrudur aşk bile bile tutsaklıktır.

      Şöyle düşününce hep bildiğimiz bir hikaye vardır, yıldırım aşkı ile evlendiler iki yıl sonra boşandılar. Peki aşk nerede?

      Aşk, içinde sevgiyi, hoşlanmayı, kavgayı, tartışmayı, özlemi ve nefreti de bünyesinde tutar. Fakat aşkın büyüsü kalıcı değil anlıktır, bir insanın üreme içgüdüsüyle başka birinin feromonlarından hoşlanmasıdır aşk. Gerçekler üzerine oturmamış aşk bence sadece hayvani bir içgüdüdür.

      Sevmek, alışmak, benimsemek ise gerçek aşktır bence çünkü git-gellerin içinde kaybolmaz ve ömür boyu sürer...

      Sil
    2. size bir sorum var o iki yılda boşananlar gerçekten aşkmıydılar yoksa bir anlık duyguları aşkmı zannetiler aşk herşeyi içinde barındırır aşk insan diger duygulardan ayırt etmeli ayrıca lütfen arzuyu aşkla karıştırmayalım aşk benimsemek sevmek alışmak bu kadar basit bir şey degildir aşk aşkı tanımlamak bu kadar kolay degildir bu kadar basit degildir aşk

      Sil
    3. Daha güzel sorum var.
      Aşkı tanımlayamıyorsan varlığından emin nasıl olabiliyorsun?
      Aşk bir tanrı mı?

      Sil
  3. Bazı şeyler anlatılmaz yaşanır. Ki zaten aşk bir tanım degilmidir? bence aşk bir tanımdır aşk bir hastalık gibidir hatta bir virüs insanı alt üst eden ve kimyasını bozan bir virüs :)

    YanıtlaSil
  4. Bu bir teslim olma mı? :)

    YanıtlaSil